Cum îți protejezi oasele și articulațiile

Oasele și articulațiile fac parte din sistemul nostru locomotor, care ne permite să ne deplasăm și să ne desfășurăm activitățile zilnice. În timp, ca urmare a înaintării în vârstă, a efectuării anumitor mișcări sau dimpotrivă, a sedentarismului, acestea se pot deteriora. Așadar, este important să cunoaștem măsurile care ar putea preveni cât mai multe dintre afecțiunile osteoarticulare.

Alimentația

Dieta pe care o urmăm influențează într-o proporție destul de mare sănătatea articulațiilor, dar și a întregului organism. Pentru ca organele noastre să funcționeze optim este nevoie ca necesarul de nutrienți să fie acoperit. Suplimentele alimentare pot ajuta, dar nu pot înlocui o alimentație corespunzătoare. În plus, nutrienții se absorb în proporție mai mare din alimente, comparativ cu suplimentele.

Câteva dintre principiile unei diete echilibrate sunt următoarele:

  • alegerea unor surse sănătoase de proteine, precum: pește, pui, ouă, produse lactate, fasole;
  • optarea pentru surse de carbohidrați complecși (cereale integrale, orez nedecorticat);
  • consumarea fructelor și a legumelor în stare crudă;
  • introducerea în alimentație a unor cantități moderate de oleaginoase (nuci, alune, fistic, migdale, caju);
  • hidratarea optimă (apă, ceai neîndulcit, apă fructată preparată în casă).

Un stil de viață care include un regim alimentar echilibrat nu doar că îți va susține organismul din punct de vedere nutrițional, dar te va ajuta și la menținerea unei greutăți optime. Astfel, poți contribui semnificativ la protejarea articulațiilor. În cazul persoanelor cu obezitate, presiunea care se formează la nivelul articulațiilor este mai mare decât în mod normal. Acesta conduce la o degradare mai rapidă a cartilajului articular și la apariția artrozei.

Realizează corect mișcările

Oamenii sunt ființe active, iar mișcarea face parte din viața noastră obișnuită. Chiar dacă nu practici nici un tip de sport, este util să cunoști modul corect de a realiza diferite mișcări, de la ridicarea unei greutăți, până la intrarea în mașină. Astfel, sunt indicate următoarele:

  • în timpul ridicării unor greutăți (exemplu: pungi, bagaje) flexează genunchii, nu coloana;
  • la intrarea în mașină, primul pas constă în a te așeza pe scaun, iar ulterior, vei aduce picioarele în interior;
  • evită statul picior peste picior pentru perioade lungi de timp;
  • menține spatele drept când stai pe scaun, la birou;
  • evită să dormi în decubit ventral (pe burtă);
  • evită sprijinirea ghiozdanului pe un singur umăr sau purtarea unor genți foarte grele.

Pentru sfaturi utile în ceea ce privește realizarea diferitelor tipuri de activități, dar și pentru un control periodic de specialitate este indicat să consulți un medic ortoped. Apelează cu încredere la clinici ortopedie Bucuresti sau orice alt oraș. Astfel, vei primi informații care te vor ajuta să îți menții sănătatea sistemului locomotor și să te bucuri de mișcare și la vârste înaintate.

În cazul în care practici un sport, poți cere ajutorul antrenorului, pentru a afla cum să efectuezi corect mișcările. Însă, este important să te oprești din activitate dacă simți vreun disconfort sau prezinți următoarele simptome:

  • durere;
  • dificultate la realizarea unor mișcări;
  • cracmente (pocnituri);
  • senzația de genunchi blocat.

Acestea pot fi simptome ale rupturii de menisc și este necesară efectuarea unui consult ortopedic în cel mai scurt timp (vezi ruptura de menisc simptome). Depistarea precoce a tulburărilor ortopedice contribuie la ameliorarea simptomelor și la prevenirea eventualelor complicații.

Multe dintre afecțiunile oaselor și ale articulațiilor pot fi prevenite, în timp ce în cazul altor patologii, evoluția poate fi încetinită semnificativ. Pentru aceasta este important să avem o dietă echilibrată nutrițional și să efectuăm corect mișcările, atât în timpul activităților cotidiene, cât și a celor sportive. Consultă un medic ortoped pentru mai multe sfaturi utile prin care să îți protejezi sănătatea articulațiilor și a oaselor.

Subscribe
Abonare pentru
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments