OpenAI, compania din spatele popularului chatbot ChatGPT, pare să fi pus ochii pe piața căutării. Recent, au lansat SearchGPT, o funcție de căutare concepută pentru a oferi răspunsuri prompte la întrebări, bazându-se pe surse web.
Interfața SearchGPT este familiară, asemănătoare cu ChatGPT.
Introduceți o întrebare și SearchGPT va afișa informații și fotografii de pe web, împreună cu linkuri către sursele relevante. Puteți pune întrebări ulterioare sau explora căutări suplimentare, legate de subiectul inițial, într-o bară laterală. Anumite căutări țin cont de locația dumneavoastră.
SearchGPT este alimentat de modelele OpenAI
(în special GPT-3.5, GPT-4 și GPT-4o), și este descris ca un prototip lansat pentru un grup restrâns de utilizatori și editori. OpenAI intenționează să integreze anumite funcții ale SearchGPT în ChatGPT în viitor.
Dar lansarea SearchGPT vine într-un moment delicat, când instrumentele de căutare bazate pe inteligența artificială sunt criticate pentru plagiat, inexactități și canibalism de conținut. Există deja exemple de instrumente de căutare AI care au generat răspunsuri eronate sau au copiat conținutul altor site-uri fără a oferi atribuire.
OpenAI încearcă să prezinte SearchGPT ca o soluție mai responsabilă
Menționând că SearchGPT citează și leagă în mod clar către editorii din căutări, cu atribuire clară și denumită. De asemenea, compania colaborează cu editorii pentru a proiecta experiența și oferă o modalitate pentru proprietarii de site-uri web de a gestiona modul în care conținutul lor apare în rezultatele căutării.
Rămâne de văzut cum va evolua SearchGPT și dacă va reuși să câștige încrederea utilizatorilor și a editorilor. OpenAI se confruntă cu o provocare importantă, dar dacă reușesc să creeze un instrument de căutare fiabil și etic, ar putea reprezenta o amenințare serioasă pentru giganții căutării, Google și Bing.