O definiție posibilă a termenului de logistică se poate da, conform literaturii de specialitate, prin aplicarea celor 6 P: cantitatea potrivită a bunurilor potrivite, la timpul potrivit, de calitate potrivită, la costurile potrivite, la locul potrivit. Uneori mai apare în ecuație și cel de-al 7-lea P: informațiile potrivite.

Depozitele logistice sunt din ce în ce mai răspândite peste tot în lume.

Se poate apela la  o firmă de închiriere spații logistice atât de către reprezentanții persoanelor juridice, cât și de către particulari.

În țara noastră agenții economici sunt aceia care sunt în proporție covârșitoare de astfel de locuri de închiriat.

Cum funcționează un depozit logistic?

Principiul este foarte simplu: persoana particulară sau compania închiriază un spațiu de depozitare cu dimensiunile care se potrivesc cel mai bine cerințelor sale de la un moment dat și numai pentru timpul necesar. Acest depozit este la dispoziția sa 24/24 de ore, pe toată durata încheierii contractului de locațiune.

În Statele Unite, spre exemplu, statisticile arată că există un centru de depozitare la fiecare 25 000 de locuitori. În Europa de Vest, depozitele logistice sunt ceva mai puține, existând în medie câte  unul pentru fiecare 200 mii de locuitori.

Actualmente, serviciile de închiriere a spațiilor logistice au o creștere exponențială, modificând substanțial unele obiceiuri sociale în materie de utilizare a spațiilor private, dar mai ales industriale.

Pentru companii și liber-profesioniști

Depozitele închiriate de agenții economici și persoanele fizice autorizate ar putea reprezenta soluția ideală pentru rezolvarea unor probleme de spațiu apărute cu diferite ocazii, precum ar fi:

– când există un stoc suplimentar de mărfuri (cum ar fi în timpul Paștelui, Crăciunului, Black Friday sau când sosesc noi colecții);

– pentru a gestiona ușor arhiva, care are adesea un impact semnificativ asupra dimensiunilor birourilor unor liber-profesioniști (contabili, notari, avocați, arhitecți etc.);

– ca suporturi logistice economice pentru companiile ce își au unitățile de producție situate în afara orașului etc.

Companiile mici și companiile nou înființate pot avea acces la servicii logistice cu niște costuri relativ reduse.

Iată de ce acest mod de a externaliza depozitările, plus o flexibilitate operațională maximă și limitarea costurilor este ideală afaceri extrem de diverse.

Aceste soluții de depozitare sunt caracterizate prin ușurința cu care se face:

  • primirea și controlul mărfurilor în spațiile respective;
  • depozitarea mărfurilor;
  • procesul de expediere a produselor prin curier;
  • inventarierea, aducerea de noi stocuri de mărfuri, gestionarea corectă a eventualelor returnări de produse.

Ceea ce este specific pentru un spațiu unde se desfășoară activități logistice este posibilitatea de a optimiza procesele de preluare, depozitare și distribuție a mărfurilor.

O platformă sau un centru logistic este o zonă creată cu strict cu intenția ca societățile din sectorul logistic, transport și distribuție să-și desfășoare activitatea cu eficientă maximă.

Platformele logistice sunt situate de obicei în puncte-cheie de comunicare între orașe, cu posibilitatea efectuării unor transporturi rapide. Astfel se pot reduce timpii pentru livrarea comenzilor, multe dintre ele realizându-se actualmente online.  Creșterea comerțului electronic în România impune în mod obiectiv restructurarea unei strategii a lanțului de aprovizionare a principalilor operatori care vor să găsească soluții prin care să mulțumească cât mai bine clientela și astfel să își poată crește profiturile.

Author

Mai multe informatii aici: http://www.refu.ro/despre/

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Abonare pentru