Refu Blog

Modelul Freemium – Cel mai popular

Freemium este unul dintre cele mai populare modele de monetizare a aplicatiilor mobile, 54% dintre dezvoltatori declarand ca il utilizeaza. Ideea principala din spatele acestuia este ca aplicatia este disponibila gratuit pentru utilizatori, dar acestia ar trebui sa plateasca pentru a utiliza anumite functii din aplicatie.

Modelul are o lista lunga de argumente pro. In primul rand, permite sa se acumuleze rapid o baza mare de utilizatori in general sunt doar utilizatori gratuiti. Si cu cat aplicatia are mai multi utilizatori, cu atat mai multi dintre acestia ar putea decide in cele din urma sa treaca la statutul premium. In plus, este usor de combinat cu alte modele de monetizare, cum ar fi prezentarea de reclame in aplicatie pentru utilizatorii gratuiti.

Cu toate acestea, daca argumentul de vanzare al functiilor premium ale aplicatiei dvs. nu este suficient de puternic, modelul freemium va functiona impotriva dvs. Baza dvs. de utilizatori va continua sa creasca, dar nu si profitul. Va trebui sa cheltuiti fonduri pentru asistenta fara sa primiti bani inapoi.

Asadar, va trebui sa analizati cu atentie echilibrul dintre caracteristici inainte de a aplica acest model.

Printre aplicatiile care au obtinut un mare succes folosind modelul de monetizare freemium se numara Spotify. Modul in care aceasta aplica modelul este ca necesita plata pentru a scapa de reclame si pentru a dobandi posibilitatea de a amesteca intreaga lista de redare.

Formatele de publicitate in aplicatie

Anunturile publicitare pot fi utilizate ca model de monetizare separat si in combinatie cu alte modele pentru a creste veniturile din aplicatiile mobile. Pentru ca un model sa aiba succes, reclamele trebuie sa fie relevante pentru utilizator si sa nu perturbe prea mult operatiunile aplicatiei. De obicei, acestea sunt alese pentru a fi relevante pentru intreaga baza de utilizatori sau de catre un serviciu tert care analizeaza comportamentul online al utilizatorului.

Exista mai multe formate de reclame in aplicatie din care puteti alege. Printre cele mai populare se numara:

Anunturi interstitiale – apare la un anumit moment in aplicatie sau chiar joc video mobil.

Aceasta acopera intregul ecran al dispozitivului si necesita o actiune specifica din partea utilizatorului pentru a o respinge sau pentru a o urmari.

Acest tip de reclama poate fi considerat frustrant pentru utilizator, asa ca trebuie sa planificati cu atentie cand si cat de des apare pe ecran;

Anunturile de tip banner

Acopera fie partea de sus, fie partea de jos a ecranului si sunt prezente pe tot parcursul utilizarii aplicatiei. Utilizatorii raporteaza ca bannerele sunt incomode, deoarece acopera o parte a ecranului care ar putea avea o utilizare functionala. De aceea, acest tip de reclama este utilizat mai rar decat altele;

Reclame native

O reclama care are aspectul si aspectul a ceva ce apartine ecranului aplicatiei. Aceste reclame nu perturba experienta utilizatorului, dar pot fi dificil de implementat.

Unele dintre cele mai bune exemple de reclame native includ reclamele de pe Facebook si Reddit care arata ca un continut generat de utilizatori;

Rich media

Bannere interactive de inalta calitate. Aceste reclame arata de obicei mai creative si mai unice decat bannerele simple, cu elemente interactive, coduri QR, integrare in retelele sociale etc. Acestea necesita adesea mai multe resurse, dar au o rata de conversie mai mare.


Printre cele mai populare aplicatii gratuite care sunt monetizate cu ajutorul reclamelor in aplicatie se numara platformele de socializare bine cunoscute, precum Facebook, Twitter, Instagram si altele. Merita mentionat faptul ca orice tip de reclama in aplicatie poate fi frustrant pentru un utilizator, insa, daca este facuta corect, ar putea fi chiar binevenita.

De exemplu, poate fi combinata cu alte modele pentru a oferi bonusuri sau acces limitat la functii premium pentru o vizualizare de reclama.

Achizitii in aplicatie sau joc mobil

Acest model de monetizare se refera la achizitionarea de bunuri fizice sau virtuale in interiorul unei aplicatii sau joc mobil gratuit. Utilizatorii pot cumpara functii speciale, imbunatatiri vizuale ale designului aplicatiei, continut exclusiv, marfuri etc.

Este un model popular pentru jocurile mobile, unde se pot achizitiona adesea vieti suplimentare sau moneda in joc.

Utilizand achizitiile in aplicatie, aveti o masuratoare directa a succesului aplicatiei dumneavoastra. In plus, puteti creste cu usurinta profitabilitatea si puteti atrage mai multi clienti, avand campanii promotionale si vanzari. De asemenea, puteti creste timpul pe care utilizatorii il petrec in aplicatie prin oferirea de functii platite pentru anumite actiuni in aplicatie.

Cu toate acestea, inainte de a aplica acest model, trebuie sa fiti constienti de o anumita avertizare – Google Play Store si Apple App Store iau o parte din fiecare tranzactie in aplicatie de la fiecare aplicatie pe care o gazduiesc.

Google Play preia o cota de 15% inainte ca dezvoltatorii de aplicatii sa fi castigat 1 milion de dolari de pe urma aplicatiei lor. Dupa aceea, reducerea creste la 30%.

Apple App Store se concentreaza pe castigurile anuale – daca acestea sunt mai mici de 1 milion de dolari, reducerea este de 15%, daca sunt mai mari – 30%.

Comisioane pentru cele mai populare platforme de aplicatii pentru Android si iOS.

Daca incercati sa evitati plata comisionului redirectionand utilizatorul catre un alt serviciu, cel mai probabil aplicatia dvs. va fi interzisa pe platforma.

Dupa cum am mentionat, acest model este adesea folosit cu succes de jocurile mobile. De la titani precum PUBG pana la nume indragite de indie precum Among Us si Clash Royal, jocurile sunt pline de bunuri in aplicatie, de la skin-uri la power-up-uri si boost-uri.

Pay-Per-Download – Taxa unica la instalare

In acest model, utilizatorul trebuie sa plateasca o taxa unica pentru a utiliza aplicatia. De obicei, acest model nu este combinat cu alte metode de monetizare, deoarece ii indeparteaza pe clienti. Acesta este unul dintre cele mai vechi modele de monetizare si, desi este inca potrivit pentru anumite tipuri de aplicatii, este folosit mai rar decat altele.

Metoda „pay-per-download” functioneaza cel mai bine pentru aplicatiile pentru care este greu de gasit un echivalent. Daca utilizatorii au nevoie de instrumentul pe care il puteti oferi si nu au alta alternativa, acestia va vor plati pentru o descarcare. Cu toate acestea, utilizatorii din zilele noastre sunt mult mai reticenti in a plati pentru o aplicatie pe care nu au avut ocazia sa o testeze, asa ca trebuie sa le oferiti un motiv intemeiat pentru a face acest lucru.

Pentru a castiga o baza de utilizatori si pentru a-i convinge pe oameni ca aplicatia dvs. merita pretul, stabiliti o perioada de proba pentru ca potentialii clienti sa testeze caracteristicile aplicatiei dvs.

De asemenea, este posibil sa fie nevoie sa desfasurati o campanie promotionala complexa pentru a atrage mai multi utilizatori.

Desi acest model poate fi mai greu de implementat, mai multe aplicatii de succes din diverse categorii au reusit sa il faca sa functioneze. Printre acestea se numara jocuri precum Minecraft si The Room, playere muzicale precum PowerAMP, aplicatii educationale precum Wolfram Alpha si multe altele.

Modelul de abonament – subscriptie lunara sau anuala

Acest model de monetizare este cel mai popular pe piata aplicatiilor mobile, 56% dintre dezvoltatori il folosesc. Premisa de baza a acestuia este ca utilizatorul primeste o aplicatie gratuita si o varietate de caracteristici suplimentare pe care le poate plati pentru a le utiliza pentru o perioada limitata de timp (de obicei o luna sau 30 de zile).

Cel mai mare beneficiu al unui model de abonament pentru dezvoltatori este ca acestia obtin o sursa de venit mai mult sau mai putin constanta in mod regulat.

Acest lucru permite crearea unui plan mai detaliat privind sustinerea aplicatiei, lansarea de noi caracteristici sau, daca fondurile sunt insuficiente, reducerea aplicatiei.

Dezavantajele acestui model sunt similare cu cele ale modelului freemium. Pentru a genera venituri si pentru a putea creste, trebuie sa gasiti un anumit echilibru intre functiile disponibile gratuit si functiile pentru care trebuie sa platiti.

Modelul de abonament este utilizat in mod eficient in cazul platformelor generatoare de continut si al aplicatiilor care ofera anumite servicii. Printre acestea se numara Netflix, YouTube, Tinder, Bumble si ESPN. Cu toate acestea, poate fi implementat si in alte tipuri de aplicatii. Exista chiar si jocuri mobile pe baza de abonament, cum ar fi World of Tanks Blitz.

Monetizarea datelor non-personale despre utilizatori

Daca doriti sa va monetizati aplicatia in timp ce o pastrati gratuita pentru utilizatori, fara a afecta experienta utilizatorilor, aceasta metoda de monetizare este pentru dvs. Acest model se bazeaza pe partajarea datelor non-personale ale utilizatorilor de prima parte cu un partener de monetizare interesat.

Dezvoltatorii colecteaza adesea date functionale ale aplicatiei in scopurile lor: pentru a analiza si imbunatati aplicatia, pentru a afla interesele bazei lor de utilizatori, pentru a crea o reclama directionata etc.

De ce sa nu vindem aceleasi date unui partener de incredere?

Pentru a aplica acest model in mod corespunzator, trebuie sa va informati utilizatorii cu privire la datele pe care le colectati si pe care intentionati sa le utilizati. De asemenea, ar trebui sa le oferiti utilizatorilor o modalitate clara si directa de a renunta la partajarea datelor lor. De asemenea, este responsabilitatea dumneavoastra sa garantati confidentialitatea si securitatea acestor informatii.

Metoda de monetizare a datelor este, de obicei, utilizata impreuna cu alte metode de monetizare pentru a creste suma de bani pe care o puteti obtine de pe urma unei aplicatii. Datele pe care le partajeaza companiile constau, de obicei, in tipul si specificatiile dispozitivului, tara de origine etc.

Companiile cu care le partajeaza includ agentii de publicitate, centre de cercetare si altele.

Recent, Apple a lansat cateva caracteristici importante de confidentialitate de care trebuie sa tineti cont atunci cand aplicati aceasta metoda. Printre acestea se numara cerinta de a obtine permisiunea utilizatorilor inainte de a le urmari datele in aplicatiile detinute de alte companii. In plus, Google intentioneaza sa inscrie si ea aceeasi politica.

Marketingul afiliat si comisioanele tranzactionale

Utilizarea marketingului afiliat pentru monetizarea aplicatiilor se bazeaza pe cooperarea cu o alta afacere. Daca acestia sunt interesati de publicul tinta cu care lucrati, va pot plati pentru a le promova produsul prin intermediul aplicatiei dumneavoastra.

Ceea ce este grozav la aceasta metoda de monetizare este ca toata lumea castiga din ea. Un afiliat primeste o platforma cu care sa lucreze, utilizatorii primesc un produs de care ar putea fi interesati, de multe ori la un pret mai mic, iar dumneavoastra obtineti fonduri pentru a continua sa va dezvoltati aplicatia.

Dezavantajul este ca ofertele de afiliere sunt adesea foarte specifice. In plus, exista multe aplicatii de succes pe piata care vor concura cu dumneavoastra pentru ele. Asadar, va trebui sa fiti norocos si rapid daca doriti sa implementati aceasta metoda cu succes.

Ofertele afiliate functioneaza in mai multe moduri. Unele vor plati pentru ca utilizatorii doar sa foloseasca aplicatia dvs.; unele vor imparti o parte din fiecare tranzactie finalizata; altele vor determina actiunea necesara a fi facuta de un utilizator in caz contrar.

Una peste alta, depinde de dvs. sa decideti daca oferta vi se potriveste.

Author

Mai multe informatii aici: http://www.refu.ro/despre/

Write A Comment