Au nevoie firmele mici de servicii protecţia muncii? Cu siguranţă da! Iată ce spune legislaţia!

Firmele mici îşi pot pune problema dacă au nevoie de servicii protecţia muncii la un moment dat şi dacă se confruntă cu o obligaţie legală în ceea ce priveşte securitatea şi sănătatea în muncă. Atât firmele mici, cu unul sau doi angajaţi, cât şi firmele foarte mari cu peste 100 de angajaţi sunt obligate să organizeze activitatea de securitate şi sănătate în muncă încă de la deschidere, activitate care presupune atât întocmirea unei documentaţii SSM şi PSI, cât şi organizarea activităţii de instruire a personalului.

Ce obligaţii are angajatorul în cadrul unei firme mici în ceea ce priveşte securitatea şi sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă

Angajatorul are următoarele obligaţii şi responsabilităţi şi anume:

  • să asigure securitatea şi protecţia sănătăţii lucrătorilor;
  • să prevină riscurile profesionale;
  • să informeze şi să instruiască lucrătorii;
  • să asigure un cadru organizatoric corect şi mijloacele necesare securităţii şi sănătății în muncă.

În cazul în care în unitate nu pot fi organizate activităţi de prevenire şi de protecţie din lipsa personalului competent, angajatorul va fi nevoit să recurgă la servicii externe în acest sens, beneficiind de următoarele avantaje:

  • reducerea numărului de accidente şi micşorarea gravității accidentelor;
  • reducerea consecinţelor accidentelor care pot fi chiar primirea unor amenzi mari şi până la închiderea punctului de lucru;
  • promovarea sănătăţii lucrătorilor şi creşterea productivităţii lor;
  • îmbunătăţirea mediului social la locul de muncă.

De ce este nevoie ca firmele mici să apeleze la servicii protecţia muncii?

Şi firmele mici trebuie să plece de undeva, să progreseze şi să dezvolte o politică coerentă de prevenire care să cuprindă tehnologiile, organizarea muncii, relaţiile sociale şi condiţiile de muncă, precum şi influenţa factorilor de la mediul de muncă.

Luarea măsurilor de protecţie a muncii este imperios necesară pentru reducerea accidentelor, pentru micşorarea gravităţii şi frecvenței accidentelor, pentru a promova sănătatea lucrătorilor şi pentru a îmbunătăţi serviciul oferit.

În plus, dacă se va apela la aceste măsuri, se va îmbunătăţi randamentul la locul de muncă, va creşte timpul dedicat muncii, nu se va mai pierde timp în căutarea modalităţilor de evitare a riscurilor şi accidentelor. De asemenea, imaginea companiei se îmbunătăţeşte, iar angajamentul de prevenire a riscurilor profesionale este o investiţie care îmbunătăţeşte relaţiile şi garantează încrederea furnizorilor şi a lucrătorilor.

Deşi pare irelevant, chiar şi lucrătorii companiilor mici vor să se simtă în siguranţă la locul lor de muncă şi să mizeze pe o politică de protecţie a muncii bine pusă la punct. Ținând cont de toate aceste aspecte, se poate spune că şi firmele mici, şi cele mari au nevoie de protecţia muncii pentru a preveni accidentele, bolile profesionale şi pentru a îmbunătăţi calitatea vieţii şi mediului de la locul de muncă.

Aşadar, angajatorul are obligaţia legală de a organiza activităţi de prevenire şi de protecţie prin lucrătorii desemnaţi în acest sens sau cu ajutorul unei companii specializate. Securitatea şi sănătatea în muncă, alături de situaţiile de urgenţă şi prevenirea şi stingerea incendiilor reprezintă domenii complexe şi foarte necesare practicării activităţilor de serviciu în firmele mici.

Subscribe
Abonare pentru
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments