Educatie prin realitate virtuala sau care sunt avantajele invatarii imersive

Educatie prin realitate virtuala sau care sunt avantajele invatarii imersive - Refu.ro

Scoala nu mai este ceea ce a fost, cu sau fara actuala pandemie. Tehnologia a inceput si trebuie sa fie introdusa in scoli si, in general, in procesul de invatare. In plus, s-a demonstrat faptul ca invatam cel mai bine cand suntem fericiti si cand ne si distram in acelasi timp. Fericirea si distractia nu trebuie privite ca niste concepte ce nu au loc in educatie, ci trebuie introduse constant in acest proces. Doar asa, printr-o combinatie perfecta, vom putea crea specialisti de top in diverse domenii, care nu numai ca vor fi bun practicieni, ci isi vor iubi din suflet profesia sau meseria. Cercetatorii au demonstrat ca invatarea si emotiile fac casa buna impreuna, influentandu-se reciproc.

De exemplu, daca pe masura ce invatam, experimentam frica si nu seninatatea, sau un sentiment de vinovatie pentru ca nu am reusit sa indeplinim o sarcina atribuita, riscam ca aceste emotii negative, in loc sa ne stimuleze sa facem mai bine, sa creeze un scurtcircuit care sa genereze un blocaj in procesul de invatare. Dimpotriva, inlocuind plictiseala cu bucuria, cu placerea fara a simti frica de a gresi, daca vom promova proactivitatea, incurajarea, vom obtine o atmosfera pozitiva care ajuta procesul de invatare. In aceasta noua panorama didactica emotionala si interactiva, instrumentele digitale joaca un rol fundamental.

Extinderea tehnologiilor digitale, pe de alta parte, a schimbat radical abordarea si comportamentul elevului. O serie de schimbari au afectat total procesele cognitive ale copiilor, cu consecinte si pozitive, si negative.

Evolutiile negative se pot defini prin dificultati de ascultare, de imaginatie si de gestionare a emotiilor. In mediul scolar, aceste dovezi se reflecta printr-o lipsa de atentie continua la cuvintele profesorului. Configuratia mentala a copiilor este “lacoma” pentru continuturi temporare care pot fi vizualizate cu usurinta, si in consecinta faptul de a nu putea vizualiza lectia de la clasa este pentru ei un lucru nenatural. Dezvoltarea dificila a unui sens critic si a unei tendinte de aprofundare poate fi un alt dezavantaj. Informatiile digitale exista acolo si sunt la indemana oricui. Procesul “Copy & Paste” este la fel de simplu ca a bea un pahar cu apa, iar copilu nu este incurajat sa efectueze o cercetare personala creativa. Un alt dezavantaj ar fi o comunicare orala si directa aproape inexistenta. Copiii au acum tendinta de a comunica doar in forma scrisa prin utilizarea retelelor de socializare. Acest lucru poate produce o mare dificultate in structurarea logica a propozitiilor si in capacitatea de argumentare.

Insa, trebuie sa ne adaptam progresului si sa recunoastem ca utilizarea instrumentelor digitale are, de asemenea, aspecte pozitive importante.

Unul din avantaje este dezvoltarea abilitatilor de cercetare, dar si viteza de a face multitasking. Pentru a avea doar avantaje ar trebui sa se implementeze educatie prin realitate virtuala. Modificarile abordarii didactice a copiilor fac necesara regandirea modurilor de invatare, astfel incat acestea sa fie similare conceptual cu ceea ce sunt obisnuiti in viata de zi cu zi.

In acest sens, la Univrse cei mici si nu numai, pot descoperi o noua viziune a predarii. Este o viziune ancorata de utilizarea instrumentelor digitale interactive si extrem de antrenante. Desigur, aceste lectii bazate pe VR sau pe realitatea virtuala nu le inlocuiesc, ci le completeaza pe cele traditionale. Lectiile iau forma unor jocuri video imersive, accesibile si cat se poate de amuzante. In acest context, copilul poate chiar sa puna in practica notiunile invatate in timpul lectiilor traditionale si sa dezvolte noi abilitati datorita interfetei cu un mediu spatial unic capabil sa stimuleze creativitatea.

Avantajele invatarii imersive

Utilizarea realitatii virtuale si a potentialului sau in procesul de invatare are numeroase avantaje pentru educatia copiilor. Avantaje care fac din VR solutia ideala pentru a crea educatie in conformitate cu fondul lor digital si cultural.

Utilizarea aplicatiilor VR determina, in special:

-un context distractiv si performant care stimuleaza dorinta si abilitatile de invatare ale elevului;

-un mediu activ de invatare care face din protagonist utilizator si producator al lectiei in acelasi timp;

-capacitate mare de stocare mare;

-natura interactiva a lectiilor virtuale permite elevului sa-si aminteasca peste 90% din ceea ce a fost facut si ce a fost invatat;

-dezvoltarea limbajului creativ care duce la o mai mare alfabetizare.

Experientele VR au capacitatea de a imbunatati intelegerea contextului istoric, a setarilor geografice, de descoperire stiintifica si empatie.

Utilizarea de echipament VR, cum ar fi Oculus Rift, este in mod evident fundamentala, fiind capabila sa redea pe deplin potentialul si interactivitatea spatiilor virtuale create. Realitatea virtuala este o lume inca neexplorata in toate aplicatiile sale potentiale. Lectiile virtuale sunt doar o parte a imensului univers imersiv. Un sector important in care aceasta tehnologie este capabila sa imbogateasca foarte mult experienta de explorare este cel al Stiintelor, Biologiei si Geografiei. Lumi 3D care arunca vizitatorul in medii altfel neexplorate sau dificil de explorat (de exemplu, corpul uman sau anumite zone geografice), imagini care reproduc un spatiu real prin intoarcerea tuturor unghiurilor posibile in aceeasi clipa, totul pentru o utilizare inovatoare si angajarea activa a copilului care participa la aceasta experienta.

La Univrse, copilul poate avea parte de toata aceasta experienta, care ii va insufla dragostea pentru informatii academice din cele mai diverse domenii. Sit-uri arheologice si istorice, cosmosul si multe alte lucruri nu vor mai avea secrete si veti vedea ca cel mic va deveni un expert. Asta pentru ca VR il educa, dar il si distreaza in acelasi timp, oferindu-i o experienta unica pe care, cu siguranta va dori sa o mai repete. Pe langa asta, la Univrse pot fi organizate petreceri atat pentru copii, cat si pentru adulti. Distractia Realitatii Virtuale este pentru toata lumea!

Subscribe
Abonare pentru
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments