Acesti indici SEO sunt de fapt, semnalele pe care Google Search le foloseste pentru a determina locul în care se află un site în rezultatele motorului de căutare
Acești factori de clasare pot fi împărțiți în două categorii:
- în interiorul paginii (On-Page);
- în afara paginii (Off-Page).
Acesti factori de clasare SEO pe pagină se referă la acele elemente de pe site-ul propriu-zis, cum ar fi calitatea conținutului, utilizarea cuvintelor cheie și chiar viteza de încărcare a paginii. Sunt peste 200+ indicii SEO care ajută Google să identifice cel mai relevant site atunci cand îți cauți informația online.
Factorii de clasare SEO off-page se referă la elemente care sunt externe site-ului, cum ar fi backlink-urile de la alte site-uri web și implicarea în rețelele sociale (social signals). Fiecare dintre aceste categorii diferite de factori contribuie în felul său la performanțele unui site web în ceea ce privește vizibilitatea sa pe paginile cu rezultate ale motoarelor de căutare (SERP).
De exemplu, un factor important este calitatea conținutului – aceasta se referă atât la cantitatea de text informativ găsit pe fiecare pagină, cât și la cât de relevant este acesta pentru căutările utilizatorilor.