Marketingul organic sau marketing de căutare este o formă de marketing digital folosită pentru a optimiza conținutul de pe site și crearea de strategii SEO și a crește vizibilitatea în rezultatele motoarelor de căutare ale site-ului.
Acesta cuprinde tacticile folosite pentru a obține trafic organic, cum ar fi SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), care implică optimizarea conținutului la un nivel optim, strategia constă în utilizarea cuvintelor cheie țintă, metadate, backlink-uri și alte tactici agreate de Google. În plus, se pot include și campanii de publicitate în căutare plătită care utilizează metode PPC (pay-per-click) pe motoarele de căutare care pot genera rezultate imediate pentru companii, însă este foarte costisitoare, comparativ cu marketingul organic.
Marketingul organic de căutare include, de asemenea, strategii SEO locale pentru companii care vizează anumite orașe sau regiuni geografice, pentru a maximiza acoperirea lor în acele zone. Astfel de strategii implică optimizarea conținutului site-ului web cu cuvinte cheie regionale și localizarea pe harta a afacerilor, Google My Business este unul dintre aceste tool-uri.
Aceste eforturi localizate atrag clienții care caută în mod activ informații despre serviciile sau produsele oferite de o afacere din zonă.