Cum să te odihnești bine când este cald în timpul verii

În zilele caniculare de vară, calitatea somnului este de cele mai multe ori afectată. Adormi mai greu, trezirile nocturne sunt mai frecvente, iar dimineața ești transpirat și lipsit de energie. Dacă nu știi cum să gestionezi bine această perioadă cu călduri ridicate, somnul tău va continua să se deterioreze și s-ar putea să ajungi la începutul toamnei cu episoade de insomnii și oboseală cronică.

Iată câteva sfaturi utile care te vor ajuta să te odihnești mai bine chiar și în nopțile extrem de călduroase!

Asigură-te că patul în care dormi este confortabil

Știai că salteaua pe arcuri este mai răcoroasă pentru că aerul circulă mai bine printre arcuri? O variantă ar fi să investești într-o saltea pat 120×200 (sau orice altă dimensiune), dar și într-o lenjerie de pat din materiale naturale, care lasă pielea să respire. Există și saltele de pat din spumă cu memorie care are două fețe – una de iarnă, care oferă căldură și confort ridicat, și una de vară, care asigură răcoarea după care tânjești atât de mult.

Vei vedea că după ce alegi o saltea pat 160×200 potrivită, somnul tău se va îmbunătăți considerabil. Iar dacă ești genul de persoană care nu poate dormi dezvelită noaptea, poți opta pentru pilote pat subțiri, potrivite pentru toate anotimpurile.

Hidratează-te corespunzător

Hidratarea este esențială, mai ales în sezonul canicular. Ajută la reglarea temperaturii corporale și îți menține corpul răcoros în timpul somnului. Dacă evitai să bei multă apă de teama trezirilor frecvente pentru a merge la baie, noi te încurajăm să te hidratezi corespunzător pentru a dormi bine. Hidratarea ajută și la reducerea simptomelor de apnee în somn – deshidratarea agravează o astfel de afecțiune.

Dormi cu geamul deschis

Dacă nu ai aer condiționat care să te ajute să menții o temperatură constantă în dormitor, obișnuiește-te să dormi cu geamul deschis în nopțile răcoroase. Este recomandat să dormi într-o temperatură de 18-20 grade Celsius pentru a te bucura de o noapte liniștită și odihnitoare. Cu cât e mai răcoare, cu atât dormi mai bine – nu o spunem doar noi, ci cercetătorii care au studiat legătura dintre mediul în care dormi și calitatea somnului.

Fă des escapade în locuri mai răcoroase

Dacă simți că te-a ajuns oboseala din cauza nopților nedormite, organizează mici escapade în locuri mai răcoroase, cum ar fi la munte, pentru a-ți reîncărca bateriile. Vei aprecia și mai mult acele câteva nopți de somn dormite la o temperatură mai joasă.

Poate fi destul de dificil să te odihnești în zilele caniculare, însă dacă faci un efort și încerci să îți păstrezi programul de somn și rutina, vei vedea că vei trece cu bine și de această perioadă. Peste doar câteva luni te așteaptă multe nopți de somn într-un mediu răcoros.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *