Transmisia automată trebuie să fie întreținută la intervale regulate, dacă se dorește realizarea unei economii operaționale maxime.
Autoritățile din industrie recomandă ca lichidul și filtrul (dacă este vorba despre un „tip de unică folosință”) să fie schimbate la fiecare 3 ani sau la 60.000 de km, în funcție de care dintre acestea survine mai întâi.
Lichidul transmisiei automate trebuie verificat când uleiul de motor este schimbat, iar nivelul, culoarea și mirosul trebuie de asemenea inspectate.
Lichidul scăzut va indica întotdeauna o scurgere sau o funcționare defectuoasă în transmisie sau în celelalte componente conexe. Este modalitatea transmisiei de a „striga pentru ajutor”.

Temperatura excesiva este o cauză majoră sau un eșec prematur al transmisiei. Sistemul de răcire al vehiculului trebuie verificat în mod regulat și reparația efectuată fără întârziere, dacă este necesar.
Folosirea unei masini de inchiriat cu transmisie automata ofera in concluzie pe langa avantaje clare, legate de confort, si alte cateva dezavantaje datorita intretinerii mai costisitoare. Crestere a temperaturii lichidului de transmisie va cauza supraîncălzirea și va reduce durata de viață a transmisiei. Trebuie avut grijă să nu depășiți recomandările fabricantului de vehicule pentru limitele de incarcare.
Proiectarea motorului este extrem de importantă pentru durata de viață a transmisiei automate..
Diagnosticul si reparatia durabila – sunt fără îndoială „cea mai buna alegere” atunci când căutați costuri minime de funcționare a vehiculelor. Lasate neverificate, defecțiunile mici pot și, de obicei, vor duce la reparații grave și majore. Se stie ca o defectiune majora la cutiei de viteze implica de obicei costuri foarte mari.