Transmisia automată trebuie să fie întreținutăla intervale regulate, dacă se dorește realizarea unei economii operaționalemaxime.
Autoritățile din industrie recomandă calichidul și filtrul (dacă este vorba despre un „tip de unicăfolosință”) să fie schimbate la fiecare 3 ani sau la 60.000 de km, înfuncție de care dintre acestea survine mai întâi.
Lichidul transmisiei automate trebuieverificat când uleiul de motor este schimbat, iar nivelul, culoarea și mirosul trebuiede asemenea inspectate.
Lichidul scăzut va indica întotdeauna oscurgere sau o funcționare defectuoasă în transmisie sau în celelaltecomponente conexe. Este modalitatea transmisiei de a „striga pentruajutor”.
Temperatura excesiva este o cauză majoră sau uneșec prematur al transmisiei. Sistemul de răcire al vehiculului trebuieverificat în mod regulat și reparația efectuată fără întârziere, dacă estenecesar.
Folosirea unei masini de inchiriat cu transmisie automata ofera in concluzie pe langa avantaje clare, legate de confort, si alte cateva dezavantaje datorita intretinerii mai costisitoare. Crestere a temperaturii lichidului de transmisie va cauza supraîncălzirea și va reduce durata de viață a transmisiei. Trebuie avut grijă să nu depășiți recomandările fabricantului de vehicule pentru limitele de incarcare.
Proiectarea motorului este extrem deimportantă pentru durata de viață a transmisiei automate..
Diagnosticul si reparatia durabila – sunt fărăîndoială „cea mai buna alegere” atunci când căutați costuri minime defuncționare a vehiculelor. Lasate neverificate, defecțiunile mici pot și, deobicei, vor duce la reparații grave și majore. Se stie ca o defectiune majorala cutiei de viteze implica de obicei costuri foarte mari.