Motoare de cea mai buna calitate! • Refu Blog

Industria mecanizata a facut progrese mari, iar asta se datoreaza inovatiilor tehnologice care apar anual. Intr-o fabrica moderna, majoritatea aparatelor si uneltelor necesita un motor pentru a functiona. Acest lucru reduce din pericolul la care ar putea fi expus un operator in prelucrarea diverselor obiecte metal mecanice sau electrice. Avand o gama de motoare electrice profesionale, bmes.ro ofera solutii de care nicio fabrica nu se poate lipsi.

Un motor electric este o masina care transforma energia electrica in energie mecanica prin actiunea campurilor magnetice generate de bobinele sale. De obicei, acestea constau dintr-un rotor si un stator. Majoritatea motoarelor electrice functioneaza prin interactiunea dintre un camp magnetic si curentii sinuosi pentru a genera forta in interiorul motorului. Motoarele AC si DC se bazeaza pe acelasi principiu de functionare, care afirma ca daca un conductor, prin care circula un curent electric, se afla in actiunea unui camp magnetic, acesta tinde sa se miste perpendicular pe liniile de actiune ale campului magnetic.

In motoare, electricitatea creeaza campuri magnetice opuse, ceea ce face ca partea rotativa a rotorului (rotorul) sa se miste. In linii mari, putem spune ca acolo unde exista energie electrica va exista magnetism si ca polaritatea unui obiect poate fi modificata circuland electricitatea intr-o directie sau alta in jurul sau.

Motor cu curent continuu (curent continuu): este utilizat in cazurile in care este important sa se poata regla continuu viteza motorului. Acest tip de motor trebuie sa aiba acelasi numar de poli si acelasi numar de atomi de carbon in rotor si stator. Motoarele cu curent continuu pot fi de trei tipuri:

-serie;

-paralel;

-mixt.

Motor cu curent alternativ (AC): sunt acele motoare electrice care functioneaza cu curent alternativ. Un motor electric transforma energia electrica in forte de transformare prin actiunea reciproca a campurilor magnetice.

Piesele unui motor electric:

Printre caracteristicile fundamentale ale motoarelor electrice, acestea sunt alcatuite din mai multe elemente, dintre care cele mai importante parti sunt: ​​statorul, carcasa, baza, rotorul, cutia de jonctiune, capacele si rulmentii. Cu toate acestea, un motor poate functiona doar pe stator si rotor.

Statorul este elementul care functioneaza ca baza, permitand rotirea motorului din acel punct. Statorul nu se misca mecanic, ci se produce magnetic. Exista doua tipuri de statori:

 

Stator cu stalpi proeminenti.

Stator cu fante.

Statorul este alcatuit in primul rand dintr-un set de foi de otel siliciu (si se numesc „manunchiuri”), care au capacitatea de a permite cu usurinta fluxul magnetic sa treaca prin ele; partea metalica a statorului si infasurarile asigura poli magnetici.

Polii unui motor sunt intotdeauna uniformi (pot fi 2, 4, 6, 8, 10, etc.), prin urmare, numarul minim de poli pe care un motor poate avea sa functioneze este de doi (unul la nord si unul la sud). Rotorul este elementul de transfer mecanic, deoarece conversia energiei electrice in mecanica depinde de acesta. Rotorii sunt un set de foi de otel siliciu care formeaza un pachet si pot fi in principiu de trei tipuri:

-Rotor canelat;

-Rotor pol de iesire ;

-Rotor carcasa cu veverita.

Cum sa conectati un motor electric monofazat de 220V la reteaua electrica ?

Motoarele electrice monofazate sunt adecvate atunci cand nu este necesara o putere mare si un cuplu (forta pe arborele motorului). In plus, sunt utile atunci cand nu avem o retea electrica trifazata 380v. In acest articol vom afla si cum sa le conectam la reteaua electrica pe care o avem cu totii acasa, care este cea mai potrivita in termeni generali in functie de puterea motorului si de aplicatiile cele mai tipice ale acestor motoare.

Conectarea la reteaua electrica monofazata (ca cea pe care o avem in casele noastre de 220V) este foarte simpla.

In general vom gasi in motorul monofazat o cutie de jonctiune din plastic si negru, care atunci cand este scoasa vom gasi ceva dupa cum ilustreaza imaginea urmatoare (indiferent daca motorul nostru are unul sau doi condensatori, conexiunea la reteaua electrica se face la fel).

Care sunt avantajele unui motor electric?

Elimina poluarea -Aici castiga motoarele electrice, deoarece nu genereaza emisii in comparatie cu nenumaratele tipuri de elemente poluante emise de cele care sunt antrenate de benzina, cum ar fi CO2 sau toate gazele cu efect de sera produse prin arderea combustibililor fosili.

Nu necesita carburant. – In aceasta sectiune, echipamentele electrice trebuie imbunatatite si de departe, astfel incat intr-o zi sa poata fi mai viabile ca o alternativa la combustia conventionala, si aceasta este ca, comparativ cu putinele minute necesare unui instrument pe benzina pentru a se alimenta, cele electrice necesita cateva ore pentru a fi incarcat complet.

Cheltuieli  reduse de energie. – Aici avantajul motoarelor electrice este clar.,intrucat traim intr-o lume in care este din ce in ce mai obisnuit sa vedem cum preturile la benzina au crescut luna de luna, iar alternativa electricitatii este considerata mult mai economica.

Zgomot redus. – Acesta este un punct favorabil pentru motoarele electrice, deoarece acestea nu au niciun tip de proces intern, astfel incat zgomotul scade la zero, spre deosebire de motoarele conventionale, care provoaca o cantitate mare de poluare fonica in zonele mari urbane.

 

 

Author

Mai multe informatii aici: http://www.refu.ro/despre/

Write A Comment