Nutrienti alimentari in functie de culoarea alimentului

Fructele și legumele sunt disponibile într-un curcubeu de culori, dar știți că aceste culori indică tipul de nutriție pe care îl contin aceste alimente? Informații despre asocierea dintre fructe / legume și culorile lor ne pot ajuta să ne elaboram planul nostru zilnic de nutriție pentru o sănătate optimă în mod natural și organic.

In plus fata de cunoasterea culorilor si unei diete echilibrate, poti incerca si suplimente naturale de slabit precum Chocolate Slim, pe care le gasesti aici.

Iată care sunt culorile care ar trebui să se regăsească în mod regulat in farfuriile noastre pentru micul dejun / prânz / cină.

  1. Roșu – Nutrienții furnizați de această culoare includ licopen și antocianine.

Fructe roșii – cireșe, afine, zmeură, struguri roșii, căpșuni, roșii, pere roșii, portocale rosii și pepene verde. Legume roșii – sfecla, varza roșie, ardei roșu, ceapa roșie și rubarba.

Licopen – Acest nutrient cu proprietăți antioxidante este responsabil pentru culoarea roșie a fructelor și legumelor. Cercetările sugerează că proprietățile antioxidante puternice pot ajuta la ameliorarea unei multimi de afecțiuni precum boli cardiovasculare, diabet și osteoporoză. Cercetările în curs sugerează utilizarea licopenului ca un potențial inhibitor al proliferării celulelor canceroase umane. Este demn de remarcat faptul că licopenul nu este produs de organism, așa că singurul mod in care il putem obtine este prin dietă.

  1. Galben / portocaliu – Nutrienții furnizați de această culoare includ carotenoizi, potasiu și vitamina C.

Fructe galbene/portocalii – Portocale, mango, caise, lămâi, nectarine, mandarine, ananas, piersici și papaya. Legume galbene / portocalii – porumb dulce, capsicum galben, sfeclă galbenă, morcovi, dovlecei butternut, cartofi dulci, dovleci.

Carotenoizi – Acești compuși imprimă fructelor și legumelor culorile strălucitoare de portocaliu și galben. Acest grup de pigmenți solubili în grăsimi include beta-caroten, licopen, luteină, zeaxantină și astaxantină. Beta caroten este un precursor important al vitaminei A. Corpul sintetizează vitamina A din beta-caroten. Luteina și zeaxantina ajută la eliminarea cancerului pulmonar. Aceste două carotenoide neutralizează radicalii liberi din retină și promovează o vedere sănătoasă.

Potasiu – un alt element important furnizat de aceasta categorie de alimente, ajută la menținerea pH-ului organismului, la reglarea tensiunii arteriale și a bătăilor inimii, favorizează creșterea mușchilor și funcționarea normala a creierului.

Vitamina C – este o vitamină solubilă în apă care acționează ca un antioxidant. Previne bolile parodontale, facilitează vindecarea rănilor, îmbunătățește absorbția fierului și ajută la menținerea sănătății colagenului și a țesutului conjunctiv.

  1. Verde – Această culoare este derivată din clorofilă. Fructele și legumele de aceasta culore sunt o sursă bună de calciu, fier, fibre dietetice, folat, indolii și multe altele.

Fructe verzi – Avocado, mere verzi, limes, struguri, kiwi. Legume verzi – spanac, kale, mazăre verde, castraveți, varză, sparanghel, dovlecel, salată, broccoli și andive.

Calciul – este un mineral important esențial pentru supraviețuirea noastră. Sănătatea oaselor și a dinților depinde de calciu. Secreția hormonală și contracția musculară sunt activități importante în care calciul joacă un rol important.

Fibrele dietetice – oferă multe beneficii pentru sănătate. Promovează o bună mișcare a intestinului și ajută la controlul glicemiei și al nivelului de colesterol.

Folatul – recomandat de medici femeilor însărcinate; promovează sănătatea fătului. Îndepărtează homocisteina din organism și contribuie la sănătatea inimii și a oaselor.

Indolii – acești fitonutrienți se găsesc în verdeturile crucifere și sunt important in stimularea producției de enzime care pot suprima tumorile maligne.

  1. Alb – aceasta categorie include, de asemenea, fructe cafenii și maro. Nutrienții găsiți în fructele și legumele din această categorie includ beta-glucan, EGCG, SDG, alicină și lignani.

Beta Glucan – este un polizaharid ce ajută la întărirea sistemului imunitar. Capacitatea sa de a activa macrofage și neutrofile este studiată.

EGCG – cercetările arată că acest element poate juca un rol în tratarea diferitelor tipuri de cancer. Studiile arată că acest compus poate ajuta la scăderea LDL colesterolului cunoscut ca si colesterol rau. Lignani – cu rol in reducerea riscul de boli cardiovasculare., iar studii controlate indică utilizarea lor în tratarea cancerului de prostată.

  1. Albastru / Violet – printre alți nutrienți, fructele și legumele care fac parte din acest grup contribuie cu resveratrol, acid elagic și quercetină.

Fructe albastre / violet – stafide, prune, coacăze negre, mure. Legume albastre / violet – vinete, varză mov, cartof mov și ardei violet.

Resveratrol – este un fenol care s-a demonstrat prin teste pe nevertebrate si pe vertebrate că poate prelungi viața. Are proprietăți anti-cancerigene care merită studii suplimentare. Resveratrol prezintă, de asemenea, caracteristici anti-virale și anti-diabetice.

Acid elagic – este tot un fenol natural cu proprietăți antiproliferative și antioxidante.

Quercetin – are multe beneficii potențiale care merită studiate. Importanta functie in neutralizarea radicalilor liberi, ca agent antiinflamator nautral și este considerat util pentru sănătatea țesuturilor capilare și conjunctive.

Subscribe
Abonare pentru
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments