Refu Blog

Cum te pregatesti pentru munca de birou • Refu Blog

Cel putin opt din zece persoane isi doresc cel putin o data in viata sa faca tranzitia de la munca grea, la cea de birou. Intr-adevar, vorbim de un mediu de lucru mult mai placut si mai confortabil, si de acel statut care adeseori hraneste mandria de sine si impunerea in societate. Iar daca dupa ani greu de truda ai reusit sa faci trecerea de la munca pe teren la cea exclusiva de birou sau ai contact pentru prima data cu acest mediu formal, astazi te vom invata toti pasii pe care trebuie sa-i stii pentru a te pregati corespunzator si pentru a te prezenta la birou asa cum trebuie.

Cum sa te pregatesti corespunzator pentru munca de birou

Daca te gandeai ca munca de teren este dificila, afla ca nici cea de birou nu e conceputa chiar pentru absolut oricine, in ciuda confortului pe care se pare ca-l emana.

In primul rand, daca pe teren adesea ai lucrat mai mult singur sau cel mult intr-o echipa de doar cateva persoane, la birou vei fi majoritar intr-o echipa numeroasa, ba chiar ai posibilitatea de a fi in permanenta sub ochii sefului. Asa ca nu exista loc de greseli, cel putin nu in perioada de proba.

Un prim lucru de care trebuie sa ai grija e vestimentatia. Alege-ti haine care nici sa lase prea multe lucruri la vedere (in special daca esti doamna), dar nici sa te asupreasca prea mult sau sa te imbrace pe deplin in masculinitate. Opteaza pentru tinute office elegante si echilibrate, cu bun gust, care sa denote seriozitatea si prestanta ta, si care in acelasi timp sa dea impresia ca esti o persoana profesionista care stie ceea ce face.

Un alt lucru de care trebuie sa tii vehement cont este organizarea. Ea nu lipseste de altfel din niciun domeniu de activitate. Insa, atunci cand lucrezi pe teren, iti vine mai usor sa te extinzi, sa-ti inlatui lucrurile personale si pe cele de lucru si sa te desfasori in voie. La birou acest lucru nu e posibil sau mai bine zis, nu e recomandat. Toate articolele de birotica si papetarie trebuie tinute intr-un mod cat mai bine organizat astfel incat sa nu dai impresia de haos si de pierdere in spatiu. Deseori s-ar putea aduna in jurul tau atat de multe lucruri incat volumul acestora ti-ar putea scadea productivitatea si concentrarea.

Foloseste-te de agende si bibliorafturi pentru a-ti nota si a-ti organiza toate programarile sau o serie de activitati de lucru, astfel incat sa le ai permanent in evidenta. Acest lucru iti va permite sa fii si organizat, si punctual, reusind sa-ti gestionezi activitatile si sa respecti deadline-urile pe care ti le ofera seful coordonator.

De altfel, un sfat foarte util e sa ai mereu la indemana pixuri, de preferat intr-o varietate de culaore cat mai mare. Niciodata nu se stie cand ai de corectat sau de completat un document, cand ti se termina pasta sau cand este necesar sa subliniezi si sa pui la loc sigur o serie de informatii.

Author

Mai multe informatii aici: http://www.refu.ro/despre/

Write A Comment