Optimizare SEO On Page sau Optimizare SEO Off Page?
Când zici optimizare SEO (Search Engine Optimization) zici optimizare pentru motoarele de căutare, mai exact fiind optimizarea poziţiei în motoarele de căutare atunci când vine vorba de un anumit cuvânt cheie.
Primul pas in acest proces este optimizare seo onpage a site-ului urmat apoi de o campanie seo offpage pentru website-ul tau.
SEO este o subcategorie a marketing-ului online SEM (marketing pe motoare de căutare), drept urmare cele doua (SEO + SEM) ajută companiile să-şi poziţioneze website-urile pe primele poziţii pentru anumite cuvinte cheie. Acest lucru a început undeva prin anul 1990, acum optimizarea SEO fiind un serviciu destul de des întâlnit la mai multe companii de servicii web
Optimizare SEO On Page
Primul pas atunci când începi să te gândești la motoarele de căutare este să îți verifici site-ul să fie optimizat pentru motoarele de căutare. Dacă nu ai de gând să pierzi foarte mult timp pentru optimizare seo on page (info optimizare seo) și vrei doar să te concentrezi pe un link building puternic oferit de seo off page, îți pot face un audit seo onpage sau chiar se repar toate greșelile de pe site.
(pentru mai multe informații andrei(@)refu.ro)
De ce am nevoie de optimizare seo on-page?
Dacă ai un business, atunci ai nevoie de optimizare SEO avansată cu o analiză nouă în funcție de noile reguli impuse de roboții 3rd party Google.
Dacă ești un simplu blogger, ai nevoie de optimizare SEO pentru blog pentru a atrage mai mulți cititori organici pe pagina ta.
Dacă optimizarea SEO se face corect, atunci site-ul are o prezenţă mai bună în motoarele de căutare, să nu uitam că în afară de Google Search mai există şi Bing, Ask.com, DuckDuckGO, Yandex etc.
Toate aceste căutări relevante de conţinut pot ajuta website-ul tău să ajungă acolo unde trebuie pentru ca un client sau un cititor să acceseze site-ul tău pentru informaţii, servicii sau produsele de care are nevoie.
Mai mulţi vizitatori înseamnă mai multe persoane interesate de business-ul tău şi bineînteles vânzâri online cu ajutorul site-ului creat şi bine optimizat din punct de vedere SEO.
Dacă ai un blog, poți să citesti câteva metode benefice pentru acesta la capitolul de seo on page, asadar îți recomand să citești despre promovare seo pentru blog.
La ce ajută optimizare seo in general?
Optimizarea SEO ajută motoarele de căutare să fie şi mai eficiente prin conţinut relevant. Utilizatorii pot găsi mai uşor informațiile, imaginile sau produsele de care au nevoie.
Optimizarea SEO face un lucru minunat pentru firmele mici, le ajută să concureze cu marile companii in mediul online. Din momentul în care ai o optimizare SEO corectă a site-ului acest lucru reduce considerabil suma de bani necesară pentru promovarea în mediul online pe termen mediu-lung.
Pe internet este plin de informații despre cum poți să-ți optimizezi cel mai bine site-ul sau blogul în motoarele de căutare, foarte mulți chiar focusează să-și optimizeze site-ul doar în google, dar avantajele pot veni și din alte motoare de căutare, totul depinde de cuvântul cheie căutat.
Wikipedia ofera o teorie de baza cum functioneaza optimizarea in motoarele de cautare
SEO On Page: Anatomia unei pagini optimizate (actualizare 2018)
1. Foloseste URL-uri prietenoase pentru SEO
Google a declarat că primele 3-5 cuvinte dintr-o adresă URL au o performanță mai mare și este factorul decisiv în clasamentul google, așa că link-urile scurte pot avea un avantaj în rezultatele de căutare.
Așadar vă recomandăm să faceți URL-urile scurte, cât mai prietenoase pentru motoarele de căutare și trebuie inclus întotdeauna cuvântul cheie targhetat în adresa link-ului.
Cu alte cuvinte:
- Evită adrese URL urâte: refu.ro/p=123
- Sau adrese URL lungi: refu.ro/8/6/16/categorie/cea-mai-tare-pagina-de-pe-internet
Variantă incorectă:
Variantă corectă:
2. Începeți titlul cu cuvântul cheie ales
Cuvântul cheie în titlu este cel mai important factor de SEO de pe pagină!
În general, cu cât este mai apropiat cuvântul cheie de la începutul domeniului, cu atât are mai multă greutate în motoarele de căutare. Iată un exemplu concret:
- Este recomandat să avem titlul așa: Oferta Servicii Web – Realizarea site-ului in cel mai scurt timp
- Se evită: Profita de cea mai buna oferta servicii web din Romania
3. Adăugați modificari adaptate la titlul dvs.
Folosirea unor modificări ale titlului precum:
- „2018” – dacă conținutul este valid și pentru anul în curs;
- „cel mai bun” – dacă într-adevăr este cel mai bun, este important să livram către motoarele de căutare conținut unic și de calitate pentru utilizatori;
- „ghid” – oferi vizitatoriului un ghid benefic pentru căutarea lui în motorul de căutare;
- „recenzie” – dacă s-a adugat o modificare în articol cu o recenzie la produs sau serviciu.
Aceste modificări vă pot ajuta să clasificați cuvinte cheie long-tail în acea pagină și să genereze trafic către pagina modificată.
4. Verificati titlul blogului sa fie prezent intr-un tag H1
Tagul H1 este eticheta principală!
Cele mai multe CMS-uri (cum ar fi WordPress ) adaugă automat tag-ul H1 la titlul paginii în site. Totuși trebuie verificat tehnic acest aspect în codul site-ului.
Unele teme suprascriu acest tag în titlu, așa că trebuie să verifici codul site-ului tău pentru a te asigura că titlul primește tagul H1 pe care il merită.
5. Adauga cuvantul cheie in subtitlurile – H2
Include-ți cuvântul cheie dorit cel puțin o dată într-o tag H2.
Cu siguranță acest lucru nu este principal pentru optimizare SEO, dar mai multe teste au arătat că adăugarea cuvântului cheie dorit într-un tag H2 poate face o diferență și arată motorului de căutare clar despre ce este vorba în pagina respectivă.
6. Adauga cuvântul cheie în primele 100 de cuvinte din pagina
Cuvântul tau cheie ar trebui să apară în primele 100-150 de cuvinte din textul de pe pagină, dar personal cred că acestă metoda o folosim oricum în mod natural, pentru că informația de bază trebuie să apară de la început.
Am văzut totuși o mulțime de site-uri care încep paginile lor cu un intro lung, fără nicio legatura cu titlul și adaugă cuvântul cheie pentru prima dată pe la jumatatea paginii sau spre final.
Adăugarea cuvântul cheie chiar din primele 100 de cuvinte ajută Google să înțeleagă despre ce este vorba în pagină și care este topicul cel mai important, ca să știe cum asează aceste pagini în motorul de căutare.
7. Utilizarea unui design Responsive in 2018
Google a început să penalizeze site-urile mobile „neprietenoase” din 2015, probabil că vor penaliza și mai multe în viitor, pentru că aproape 50% dintre utilizatori intră de pe telefonul mobil sau tabletă să obțină informația dorită.
Dacă îți creezi site-ul pentru prima dată este important să te gândești la dispozitivele mobile, vă recomandăm un design responsive în orice moment.
8. Nu iti fie teama de link-urile externe din pagina ta
Aceasta este o strategie SEO destul de des folosită pentru a obține mai mult trafic.
Link-urile externe către pagini similare îl ajută pe Google să identifice subiectul paginii tale. De asemenea, Google arată că pagina ta este un centru de informații de calitate.
Greseala numarul 1 despre SEO este teama de a pune link-uri externe căte alte site-uri cu un topic asemănător, este o greșeală pe care o fac foarte mulți webmasteri. Încearcă să folosești linkuri externe cam 2-4 la numar pentru 1000 de cuvinte, aceasta fiind o regulă bună pentru majoritatea site-urilor.
Asigură-te atunci când trimiți link-uri către alte site-uri cu autoritate de faptul că acestea sunt pe subiectul relevant pentru pagina ta.
9. Utilizarea link-urilor interne
La orice articol nou adăugat sau orice pagină nouă creată, recomand să se adauge 2-3 link-uri interne către pagină care să fie relevante.
Cel mai bun exemplu este Wikipedia, acolo sunt articole cu peste 50 de link-uri interne care ajută utilizatorul să sară de la un subiect la altul.
10. Viteza site-ului tau
Google a declarat că viteza de încărcare a paginilor web este un semnal de clasare SEO (recent au făcut PageSpeed-ul chiar mai important). Puteți crește viteza site-ului utilizând:
- Comprimarea imaginilor (comprimare jpg din 60% calitatea originală);
- Eliminarea scripturilor inutile (JS și CSS, JS-urile în footerul paginii dacă nu sunt esențiale);
- Limita de requesturi http (pentru magazine online mai puține produse în pagină, pentru site-uri sau bloguri mai puține articole pe pagină);
- Nu durează mai mult de 4 secunde pentru a încărca site-ul ( 75% dintre utilizatori nu ar revizita site-ul dacă durează mai mult).
Ai posibilitatea să verifici cu ușurință viteza de încărcare a site-ului tau utilizând tool-ul GTMetrix.com
Aceste elemente pentru optimizarea seo on page sunt basic.
In ziua de astazi mereu se gasesc oferte pentru crearea unui site, echipa de la Website Gratis ofera un site gratuit atunci cand achizitionezi mentenanta web de la ei, pretul este unu decent pentru orice afacere, chiar daca puterea financiara nu este cea mai puternica pentru mediul online.
Pentru o optimizare on-page corectă, avansată și în raport cu google guidelines, te aștept cu un email pentru ofertă de preț a site-ului tău și realizarea unui audit tehnic basic gratuit la adresa andrei[@]refu.ro