Optimizare SEO On Page pentru Website

Autor: Refu
Optimizare SEO On Page pentru Website

Optimizare SEO On Page sau Optimizare SEO Off Page?

 

Când zici optimizare SEO (Search Engine Optimization) zici optimizare pentru motoarele de căutare, mai exact fiind optimizarea poziţiei în motoarele de căutare atunci când vine vorba de un anumit cuvânt cheie.

Primul pas in acest proces este optimizare seo onpage a site-ului urmat apoi de o campanie seo offpage pentru website-ul tau.

SEO este o subcategorie a marketing-ului online SEM (marketing pe motoare de c─âutare), drept urmare cele doua (SEO + SEM) ajut─â companiile s─â-┼či pozi┼úioneze website-urile pe primele pozi┼úii pentru anumite cuvinte cheie. Acest lucru a ├«nceput undeva prin anul 1990, acum optimizarea SEO fiind un serviciu destul de des ├«nt├ólnit la mai multe companii de servicii web

Optimizare SEO On Page

Primul pas atunci c├ónd ├«ncepi s─â te g├ónde╚Öti la motoarele de c─âutare este s─â ├«╚Ťi verifici site-ul s─â fie optimizat pentru motoarele de c─âutare. Dac─â nu ai de g├ónd s─â pierzi foarte mult timp pentru optimizare seo on page (info optimizare seo) ╚Öi vrei doar s─â te concentrezi pe un link building puternic oferit de seo off page, ├«╚Ťi pot face un audit seo onpage sau chiar se repar toate gre╚Öelile de pe site.

(pentru mai multe informa╚Ťii andrei(@)refu.ro)

De ce am nevoie de optimizare seo on-page?

Dac─â ai un business, atunci ai nevoie de optimizare SEO avansat─â cu o analiz─â nou─â ├«n func╚Ťie de noile reguli impuse de robo╚Ťii 3rd party Google.

Dac─â e╚Öti un simplu blogger, ai nevoie de optimizare SEO pentru blog pentru a atrage mai mul╚Ťi cititori organici pe pagina ta.

Dac─â optimizarea SEO se face corect, atunci site-ul are o prezen┼ú─â mai bun─â ├«n motoarele de c─âutare, s─â nu uitam c─â ├«n afar─â de Google Search mai exist─â ┼či Bing, Ask.com, DuckDuckGO,┬áYandex etc.

Toate aceste căutări relevante de conţinut pot ajuta website-ul tău să ajungă acolo unde trebuie pentru ca un client sau un cititor să acceseze site-ul tău pentru informaţii, servicii sau produsele de care are nevoie.

Mai mul┼úi vizitatori ├«nseamn─â mai multe persoane interesate de business-ul t─âu ┼či bine├«nteles v├ónz├óri online cu ajutorul site-ului creat ┼či bine optimizat din punct de vedere SEO.

Dac─â ai un blog, po╚Ťi s─â citesti c├óteva metode benefice pentru acesta la capitolul de seo on page, asadar ├«╚Ťi recomand s─â cite╚Öti despre promovare seo pentru blog.

La ce ajut─â optimizare seo in general?

Optimizarea SEO┬áajut─â motoarele de c─âutare s─â fie ┼či mai eficiente prin con┼úinut relevant.┬áUtilizatorii pot g─âsi mai u┼čor┬áinforma╚Ťiile, imaginile┬ásau┬áprodusele de care au nevoie.

Optimizarea SEO face un lucru minunat pentru firmele mici, le ajută să concureze cu marile companii in mediul online. Din momentul în care ai o optimizare SEO corectă a site-ului acest lucru reduce considerabil suma de bani necesară pentru promovarea în mediul online pe termen mediu-lung.

Pe internet este plin de informa╚Ťii despre cum po╚Ťi s─â-╚Ťi optimizezi cel mai bine site-ul sau blogul ├«n motoarele de c─âutare, foarte mul╚Ťi chiar focuseaz─â s─â-╚Öi optimizeze site-ul doar ├«n google, dar avantajele pot veni ╚Öi din alte motoare de c─âutare, totul depinde de cuv├óntul cheie c─âutat.

Wikipedia ofera o teorie de baza cum functioneaza optimizarea in motoarele de cautare

SEO On Page: Anatomia unei pagini optimizate (actualizare 2018)

1. Foloseste URL-uri prietenoase pentru SEO

Google a declarat c─â primele 3-5 cuvinte dintr-o adres─â URL au o performan╚Ť─â mai mare ╚Öi este factorul decisiv ├«n clasamentul google, a╚Öa c─â link-urile scurte pot avea un avantaj ├«n rezultatele de c─âutare.

A╚Öadar v─â recomand─âm s─â face╚Ťi URL-urile scurte, c├ót mai prietenoase pentru motoarele de c─âutare ╚Öi trebuie inclus ├«ntotdeauna cuv├óntul cheie targhetat ├«n adresa link-ului.

Cu alte cuvinte:

  • Evit─â adrese URL ur├óte: refu.ro/p=123
  • Sau adrese URL lungi: refu.ro/8/6/16/categorie/cea-mai-tare-pagina-de-pe-internet

Variant─â incorect─â:

Variant─â corect─â:

2. ├Äncepe╚Ťi titlul cu cuv├óntul cheie ales

Cuvântul cheie în titlu este cel mai important factor de SEO de pe pagină!
În general, cu cât este mai apropiat cuvântul cheie de la începutul domeniului, cu atât are mai multă greutate în motoarele de căutare. Iată un exemplu concret:

  • Este recomandat s─â avem titlul a╚Öa: Oferta Servicii Web – Realizarea site-ului in cel mai scurt timp
  • Se evit─â: Profita de cea mai buna oferta servicii web din Romania

3. Ad─âuga╚Ťi modificari adaptate la titlul dvs.

Folosirea unor modific─âri ale titlului precum:

  • 2018” – dac─â con╚Ťinutul este valid ╚Öi pentru anul ├«n curs;
  • cel mai bun” – dac─â ├«ntr-adev─âr este cel mai bun, este important s─â livram c─âtre motoarele de c─âutare con╚Ťinut unic ╚Öi de calitate pentru utilizatori;
  • ghid” – oferi vizitatoriului un ghid benefic pentru c─âutarea lui ├«n motorul de c─âutare;
  • recenzie” – dac─â s-a adugat o modificare ├«n articol cu o recenzie la produs sau serviciu.

Aceste modific─âri v─â pot ajuta s─â clasifica╚Ťi cuvinte cheie long-tail ├«n acea pagin─â ╚Öi s─â genereze trafic c─âtre pagina modificat─â.

4. Verificati titlul blogului sa fie prezent intr-un tag H1

Tagul H1 este eticheta principal─â!
Cele mai multe CMS-uri (cum ar fi WordPress ) adaugă automat tag-ul H1 la titlul paginii în site. Totuși trebuie verificat tehnic acest aspect în codul site-ului.

Unele teme suprascriu acest tag în titlu, așa că trebuie să verifici codul site-ului tău pentru a te asigura că titlul primește tagul H1 pe care il merită.

5. Adauga cuvantul cheie in subtitlurile – H2

Include-╚Ťi cuv├óntul cheie dorit cel pu╚Ťin o dat─â ├«ntr-o tag H2.
Cu siguran╚Ť─â acest lucru nu este principal pentru optimizare SEO, dar mai multe teste au ar─âtat c─â ad─âugarea cuv├óntului cheie dorit ├«ntr-un tag H2 poate face o diferen╚Ť─â ╚Öi arat─â motorului de c─âutare clar despre ce este vorba ├«n pagina respectiv─â.

6. Adauga cuvântul cheie în primele 100 de cuvinte din pagina

Cuv├óntul tau cheie ar trebui s─â apar─â ├«n primele 100-150 de cuvinte din textul de pe pagin─â, dar personal cred c─â acest─â metoda o folosim oricum ├«n mod natural, pentru c─â informa╚Ťia de baz─â trebuie s─â apar─â de la ├«nceput.

Am v─âzut totu╚Öi o mul╚Ťime de site-uri care ├«ncep paginile lor cu un┬áintro┬álung, f─âr─â nicio legatura cu titlul ╚Öi adaug─â cuv├óntul cheie pentru prima dat─â pe la jumatatea paginii sau spre final.

Ad─âugarea cuv├óntul cheie chiar din primele 100 de cuvinte ajut─â Google s─â ├«n╚Ťeleag─â despre ce este vorba ├«n pagin─â ╚Öi care este topicul cel mai important, ca s─â ╚Ötie cum aseaz─â aceste pagini ├«n motorul de c─âutare.

7. Utilizarea unui design Responsive in 2018

Google a ├«nceput s─â penalizeze site-urile mobile „neprietenoase” din 2015, probabil c─â vor penaliza ╚Öi mai multe ├«n viitor, pentru c─â aproape 50% dintre utilizatori intr─â de pe telefonul mobil sau tablet─â s─â ob╚Ťin─â informa╚Ťia dorit─â.

Dac─â ├«╚Ťi creezi site-ul pentru prima dat─â este important s─â te g├ónde╚Öti la dispozitivele mobile, v─â recomand─âm un design responsive ├«n orice moment.

8. Nu iti fie teama de link-urile externe din pagina ta

Aceasta este o strategie SEO destul de des folosit─â pentru a ob╚Ťine mai mult trafic.

Link-urile externe c─âtre pagini similare ├«l ajut─â pe Google s─â identifice subiectul paginii tale. De asemenea, Google arat─â c─â pagina ta este un centru de informa╚Ťii de calitate.

Greseala numarul 1 despre SEO este teama de a pune link-uri externe c─âte alte site-uri cu un topic asem─ân─âtor, este o gre╚Öeal─â pe care o fac foarte mul╚Ťi webmasteri. ├Äncearc─â s─â folose╚Öti linkuri externe cam 2-4 la numar pentru 1000 de cuvinte, aceasta fiind o regul─â bun─â pentru majoritatea site-urilor.

Asigur─â-te atunci c├ónd trimi╚Ťi link-uri c─âtre alte site-uri cu autoritate de faptul c─â acestea sunt pe subiectul relevant pentru pagina ta.

9. Utilizarea link-urilor interne

La orice articol nou ad─âugat sau orice pagin─â nou─â creat─â, recomand s─â se adauge 2-3 link-uri interne c─âtre pagin─â care s─â fie relevante.

Cel mai bun exemplu este Wikipedia, acolo sunt articole cu peste 50 de link-uri interne care ajut─â utilizatorul s─â sar─â de la un subiect la altul.

10. Viteza site-ului tau

Google a declarat c─â viteza de ├«nc─ârcare a paginilor web este un semnal de clasare SEO (recent au f─âcut PageSpeed-ul chiar mai important). Pute╚Ťi cre╚Öte viteza site-ului utiliz├ónd:

  • Comprimarea imaginilor (comprimare jpg din 60% calitatea original─â);
  • Eliminarea scripturilor inutile (JS ╚Öi CSS, JS-urile ├«n footerul paginii dac─â nu sunt esen╚Ťiale);
  • Limita de requesturi http (pentru magazine online mai pu╚Ťine produse ├«n pagin─â, pentru site-uri sau bloguri mai pu╚Ťine articole pe pagin─â);
  • Nu dureaz─â mai mult de 4 secunde pentru a ├«nc─ârca site-ul ( 75% dintre utilizatori nu ar revizita site-ul dac─â dureaz─â mai mult).

Ai posibilitatea s─â verifici cu u╚Öurin╚Ť─â viteza de ├«nc─ârcare a site-ului tau utiliz├ónd tool-ul GTMetrix.com

Aceste elemente pentru optimizarea seo on page sunt basic.

Pentru o optimizare on-page corect─â, avansat─â ╚Öi ├«n raport cu google guidelines, te a╚Ötept cu un email pentru ofert─â de pre╚Ť a site-ului t─âu ╚Öi realizarea unui audit tehnic basic gratuit la adresa andrei[@]refu.ro