Imagine-Tractor-1

Istoria tractorului este fascinanta. Este o masinarie “inventata” pentru nevoia omului de a-si cultiva ogoarele. Inca din cele mai vechi timpuri, agricultura a fost cea mai buna modalitate a omului de a se hrani, pe langa vanatoare. Numele de tractor vine din latinescul ”tractare” , adica ”a trage”. Poate nu stiati, insa tara noastra are o stransa legatura cu acest vehicul. Uzina Tractorul Brasov a produs zeci de ani unele dintre cele mai bune tractoare din lume. Primul tractor a iesit pe poarta fabricii in 1946, la data de 26 noiembrie. Locul de productie a fost in fostele uzine IAR din Brasov, care produsesera avioane. Capacitatea de productie a uzinei a crescut rapid. Astfel de la 280 de tractoare in primul an s-a ajuns in scurt timp 60 000 de utilaje pe an. Calitatea tractorului era foarte buna, iar cererea la nivel mondial era mare. Tocmai de aceea, productia s-a extins si la Craiova, Timisoara, Codlea sau Miercurea Ciuc. In ziua de azi exista foarte multe firme care produc tractoare la nivel international. In acelsi timp s-a dezvoltat si cererea pentru piese de schimb. Tractoarele, oricat de bune ar fi, daca nu sunt mentinute sau dupa o perioada anume, au tendinta de a se defecta. Tineti cont numai de mediul in care se folosesc aceste utilaje! Din acest motiv va fi nevoie sa va aprovizionati cu piese tractor de calitate. Venim in ajutorul dvs. si va recomandam magazinul tractorsud.ro. Este unul din cele mai apreciate magazine de gen, unde puteti gasi piese utilaje agricole la preturi foarte bune si de la marci renumite. Massey Ferguson, Ford New Holland sau John Deere sunt doar cateva brand-uri disponibile la tractorsud.ro. 

Sa revenim insa la istoria tractorului. Tractorul a fost folosit pentru agricultura inca de la sfarsitul secolului al XIX-lea. Primele modele au fost motoarele cu abur, cu doua parti distincte: prima folosea un cazan, unde se produceau vapori de apa. A doua transforma forta aburului in miscare, folosita la randul sau pentru a lucra terenul.

Din 1910, tractoarele incep sa fie dotate cu motoare „cu cap cald”, adica combustie interna, atat pe benzina, cat si pe motorina. Treptat, acesta a fost al doilea tip de motor care a predominat (incepand din anii ’60).

Aparitia tractorului a fost esentiala pentru mecanizarea agricola si pentru dezvoltarea agriculturii moderne. Incepand cu 1892, aceasta „centrala mobila” a fost imbunatatita, modernizata si reglata fin, pana cand a castigat o importanta din ce in ce mai mare in drumul sa de peste 100 de ani de istorie.

Cele mai noi modele de tractoare pot fi, de fapt, considerate lucrari de inalta inginerie care, in practica, limiteaza mult efortul si dificultatile in procesare, oferind totodata un confort sporit utilizatorilor. De-a lungul timpului, adaptandu-se bine nevoilor operatorilor din sector si diferitelor tipuri de unelte utilizate, aceasta masina a oferit o gama din ce in ce mai larga de aplicatii: dezvoltarea de noi tehnologii a permis proiectarea si constructia dispozitivelor si elementelor precum: priza de putere, ridicarea hidraulica sau dubla tractiune. Sunt caracteristici care au extins foarte mult orizontul tractorului, facandu-l masina agricola prin excelenta.

Primele modele de tractoare au fost dezvoltate in 1892 in Statele Unite, iar pentru urmatorii 15 ani, inovatiile tehnice au fost aproape toate “made in USA”. Foarte grele si greud e manevrat, tractoarele timpului aveau un raport greutate / putere intre 150 si 250 kg / CP, adica de 7 pana la 8 ori mai mare decat tractoarele produse in prezent. Aceasta valoare este considerata a fi astazi optima cand sunt valori in jurul a 40 kg / CP .

De-a lungul primei jumatati a secolului XX, disponibilitatea redusa de capital si resurse cauzate de saracia rezultata din razboaiele mondiale si-a pus amprenta asupra industriei mecanice care a reusit totusi sa dezvolte noi proiecte. In 1916, industriasul Ford a inceput sa construiasca modelul „Fordson”. De la primele prototipuri din 1907, scopul sau era sa puna pe piata un vehicul economic si, in acelasi timp, fiabil si manevrabil, deci mult mai usor decat modelele anterioare: un tractor potrivit pentru a raspunde nevoilor fermierilor mari si mici, fara distinctii geografice.  Initial a avut un mare succes in SUA si, ulterior, s-a raspandit rapid in Europa, atat pentru calitatile sale (rezistenta si usurinta), cat si pentru costul relativ redus.

A fost apoi randul „Cassani” (1927), primul tractor agricol de 40 CP, cu un motor in doi timpi de 12.700 cmc, cu deplasare diesel cu doi cilindri. „Black Ferguson” din 1933, de 18 CP, echipat cu un motor cu ulei de tip Hercules, a fost in schimb primul care a montat sistemul numit „Sistemul Ferguson”, patentat in 1925.  Acest dispozitiv tehnic a permis atasarea uneltelor la vehicul.

Astazi asistam la o productie masiva de utilaje agricole la nivel mondial. De asemenea, nu mai este greu sa se gaseasca piese de schimb. Pentru mai multe detalii puteti accesa chiar acum tractorsud.ro

Author

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Abonare pentru